وزیر خارجه اسبق آمریکا در گفت‌وگویی بار دیگر ضمن هشدار نسبت به افزایش تنش‌ها بین چین و آمریکا و اشاره به سرعت بالای پیشرفت چین تأکید کرد که جنگ بین این دو کشور منجر به نابودی کل جهان می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفر شکست خورده کیسینجر به چین برای نجات دولت آمریکا و همچنین ادامه واکنش‌ها به هتک حرمت قرآن کریم، از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.
منتقدان کیسینجر به‌درستی می‌گویند که او چه در سیاست‌شناسی و چه در سیاست‌ورزی بر افراد تصمیم‌گیرنده تمرکز دارد تا بر پروسه‌های تصمیم‌گیری، حال چه دموکراتیک باشند؛ مانند آمریکا و چه غیردموکراتیک مانند روسیه. به همین دلیل است که کیسینجر چه در داخل آمریکا و چه در خارج از آمریکا با شبکه وسیعی از افراد سیاسی و غیرسیاسی، دوستی‌های نیم‌قرنه دارد و با آن‌ها به فهم مسائل یا حل آن‌ها می‌پردازد.
تداوم حضور نیروهای خارجی در یمن برای اجرای پروژه تجزیه این کشور در کنار طرح رژیم صهیونیستی برای نفوذ در بافت‌های فلسطینی نشین با هدف سرکوب کردن اعتراضات،مورد توجه روزنامه های عربی بوده است.
پس از ویتنام، نگاه کیسینجر متوجه خاورمیانه شد و این منطقه را نیز دچار هرج‌ومرج کرد و زمینه را برای بحران‌هایی فراهم کرد که همچنان بشریت را رنج می‌دهند. کیسینجر بعد‌ها مؤسسه مشاوره‌ای «انجمن کیسینجر» را تاسیس کرد که از سال ۱۹۸۹ تاکنون کسی از فهرست مشتریانش اطلاع ندارد.
کیسینجر می‌گوید بحران مربوط به اوکراین پس از دعوت از این کشور برای پیوستن به ناتو تشدید شد.
یک سایت آمریکایی با انتشار اسناد انحصاری، از نقش وزیر خارجه اسبق این کشور در کشتار دهها هزار تن از مردم کامبوج پرده برمی دارد.
وزیر خارجه اسبق آمریکا می‌گوید که به لطف میانجی‌گری چین، مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین احتمالا در پایان سال آغاز خواهد شد.
پروفسور احمد داووداوغلو را بسیاری ناجی اردوغان در برهه‌های مختلف ریاست وی می‌دانند؛ چه آن زمان که نخست‌وزیرش بود؛ چه زمانی که در نقش وزیر امور خارجه اردوغان خدمت می‌کرد. اما نگاهی به سابقه اردوغان نشان می‌دهد او همچون دوران فوتبالی‌اش، تک‌روی را بیشتر از همکاری تیمی و پاسکاری می‌پسندد.
حقیقت آن است که خاورمیانه تک قطبی که در آن ایالات متحده قدرت مسلط بود و در سیاست‌های تقابلی اش از سوی متحدان خود یعنی عربستان سعودی و اسرائیل تشویق می‌شد منطقه چندان باثباتی نبود. خاورمیانه چند قطبی با پوشش و تعادل بی وقفه خطرات خاص خود را خواهد داشت و همان طور که کیسینجر می‌گوید این یک بازی نوین با قوانین نوین خواهد بود.
استراتژیست برجسته آمریکایی در سخنانی به توافق ایران و عربستان سعودی در زمینه از سرگیری روابط دیپلماتیک که با میانجیگری چین انجام شد، واکنش نشان داد.
استراتژیست برجسته آمریکایی در سخنانی به توافق ایران و عربستان سعودی در زمینه از سرگیری روابط دیپلماتیک که با میانجیگری چین انجام شد، واکنش نشان داد.
تنها راه برای متقاعد کردن اسرائیلی‌ها به اینکه فلسطینی‌ها در مورد آشتی صادق هستند، این بود که از هیات نمایندگی خود بخواهند از بند‌هایی در معاهده خود صرف نظر کنند که خواستار نابودی اسرائیل بود. عرفات به همین منظور با تشکیل «شورای ملی فلسطین» در غزه موافقت کرد و از کلینتون دعوت کرد تا شاهد این رویداد باشد.
تنها راه برای متقاعد کردن اسرائیلی‌ها به اینکه فلسطینی‌ها در مورد آشتی صادق هستند، این بود که از هیات نمایندگی خود بخواهند از بند‌هایی در معاهده خود صرف نظر کنند که خواستار نابودی اسرائیل بود. عرفات به همین منظور با تشکیل «شورای ملی فلسطین» در غزه موافقت کرد و از کلینتون دعوت کرد تا شاهد این رویداد باشد.
کیسینجر با احتیاط به این نتیجه می‌رسد که رشد اقتصادی ممکن است برای حفظ انسجام اجتماعی سنگاپور کافی نباشد. سیاست خارجی لی نیز ماهرانه بود. او کشور‌های همسایه یعنی مالزی و اندونزی را کنار گذاشت و در مواجهه با تهدید متوجه از جانب قدرت‌های بزرگ از سنگاپور به عنوان "موش" در میان "فیل ها" یاد کرد و سپس به مطالعه دقیق عادات فیل‌ها پرداخت.
امروز کیسینجر هشدار می‌دهد که مشکل نظم جهانی دشوارتر می‌شود. رقابت‌های قدرت‌های بزرگ تشدید می‌شود، چین چالش پیچیده تری در مقایسه با اتحاد جماهیر شوروی است و اعتماد بین المللی با افزایش پیوسته ظرفیت بالقوه درگیری‌های جهانی رو به کاهش است. کیسینجر می‌گوید ما بیش از هر زمان دیگری به خرد نیاز داریم، اما یافتن آن چندان آسان نیست.
کیسینجر تاکید کرد که در ماه خرداد آتش بسی را پیشنهاد کرده بود که بر اساس آن روسیه باید به خطوط قبل از تهاجم اسفند عقب نشینی کند. همچنین کریمه موضوع «مذاکره» خواهد بود. میخائیلو پودولیاک، دستیار رئیس جمهور اوکراین در پاسخ به اظهارات کیسینجر در تلگرام خود نوشت: «آقای کیسینجر هنوز قضیه را نفهمیده است... نه ماهیت این جنگ را و نه تأثیر آن بر نظم جهانی را. نسخه‌ای که وزیر خارجه پیشین خواستار آن است، اما می‌ترسد با صدای بلند بگوید، ساده است: با قربانی کردن بخش‌هایی از اوکراین و تضمین عدم تجاوز علیه سایر کشور‌های اروپای شرقی، با متجاوز مماشات کنید.».
دولت اوکراین با رد پیشنهاد هنری کیسینجر برای مذاکرات صلح با روسیه، از آن به عنوان مماشات با مسکو یاد کرد.
وزیر خارجه اسبق آمریکا بر این باور است که اوکراین به واسطه ایستادگی در برابر روسیه، به کشوری برزگ در اروپا تبدیل شده است.
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه گفت: امروز ایران بر اساس نظریه هنری کیسینجر جز 5 قدرت برتر دنیا است و جمهوری اسلامی در کنار روسیه و چین جز چالش های اصلی ایالات متحده در سطح کلان هستند.
وزیر خارجه اسبق آمریکا بر این باور است که تصمیم آمریکا برای الحاق اوکراین به ناتو، «غیرمعقول» است.
کیسینجر گفت که نمی‌داند امکان صلح با رهبر روسیه وجود دارد یا خیر، اما تاکید کرد که غرب «باید به دنبال فرصتی برای تدابیری باشد که آزادی اوکراین را تضمین کند» و این کشور را بخشی از سیستم اروپایی نگه دارد.
«هنری کیسینجر» هشدار داد که جهان در حال نزدیک شدن به یک رویارویی بسیار خطرناک بین ایالات متحده از یک سو و چین و روسیه از سوی دیگر است. ما نمی‌خواهیم این ایده را باور کنیم، اما واقعیت آن است که جهان آشکارا به سمت پرتگاه پیش می‌رود.
کیسینجر سیاستمدار، دیپلمات و مشاور ژئوپلیتیک آلمانی-آمریکایی است که به عنوان وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی آمریکا در دولت‌های ریچارد نیکسون و جرالد فورد فعالیت کرده‌ و اکنون ۹۹ سال سن دارد، گفت: آمریکا تنها می تواند از گسترش تنش ها جلوگیری کند و به دنبال ایجاد گزینه باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ